Infocenter

Vind meteen de informatie die je zoekt

Bestellen

Heb je een zakelijk account op onze website? Dan kan je meteen bestellen! Nog geen account? Je maakt er eenvoudig eentje aan. Om gebruik te maken van de resellers-voordelen heb je echter naast een account, ook een partnerschap met Vinata nodig.

Partner worden

Vinata B.V. richt zich enkel op de zakelijke markt en dus niet op particulieren. Wil je met jouw bedrijf samenwerken met Vinata B.V. en gebruik maken van de vele voordelen die wij onze partners bieden? Neem dan contact met ons op via onze pagina 'Partner worden'. 

Technische hulp

'Hoe plaats ik een wijnkast?', 'Hoe verwijder ik plateaus?'... Het antwoord op deze en veel meer technische vragen vind je in onze F.A.Q. en in onze blog. In de F.A.Q. zijn de antwoorden wat korter en meer gericht op onze professionele partners, in de blogs staan de antwoorden uitgebreider omschreven met behulp van o.a. heldere stappenplannen. Ideaal voor jezelf, maar ook voor de eindklant! Ligt de technische vraag wat ingewikkelder? Ga dan niet zelf sleutelen, maar neem contact op met onze klantenservice zodat onze monteur je van het juiste advies kan voorzien en zo nodig een reparatie uit kan voeren.

Afhalen

Afhalen kan enkel op afspraak in Almelo van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00 uur.

Privacy

Vinata B.V. vindt bescherming van de gegevens van haar klanten uitermate belangrijk. Vinata B.V. registreert enkel de gegevens die nodig zijn voor haar dienstverlening. Al de door jou verstrekte informatie wordt met grote zorg behandeld en wordt niet aan derden verstrekt als daar door jou geen uitdrukkelijke toestemming voor is gegeven.


Wat registreren wij?
Voor het uitvoeren van opdrachten en bestellingen registreren wij van onze klanten: naam (evt. bedrijfsnaam), adres, ip-adres, e-mailadres, telefoonnummer, of het om een zakelijke of particuliere klant gaat en de bestelling of opdracht zelf. Verder worden bezoeken aan de website voor statistische doeleinden geregistreerd, deze zijn niet persoonsgebonden.


Wat doen wij met de gegevens?
Klantgegevens worden enkel gebruikt voor het uitvoeren van en voor communicatie over opdrachten en bestellingen. Verder worden klanten via mailings op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen bij Shopmedia. Klantgegevens worden nooit aan derden verstrekt wanneer dit niet noodzakelijk is voor de uitvoering van opdrachten en bestellingen. Zo moeten naam en adres worden doorgegeven aan de vervoerder. Nimmer zullen wij gegevens voor commerciële doeleinden aan derden verstrekken. Klanten kunnen te allen tijde informatie krijgen over de door ons geregistreerde gegevens. Daarnaast kunnen zij zich uitschrijven voor mailings.

Levertijd

Wanneer de gewenste producten voorradig zijn en de bestelling op een werkdag voor 14:00 uur wordt geplaatst, dan gaat jouw bestelling nog dezelfde dag bij ons de deur uit! Let op: dit betreft een pakketzending. Indien het een palletzending betreft dient er tijdens het bestelproces door de klant zelf een leverdatum te worden gekozen. 

Verzending

Wijnkasten die een opslagruimte hebben van 18 flessen of hoger worden geleverd middels een palletzending. Er moet iemand aanwezig zijn op het opgegeven afleveradres om de wijnklimaatkast in ontvangst te nemen, let daarom goed op welke datum je als afleverdatum opgeeft. De pallet wordt geleverd tot aan de deur (straat, niet voordeur op verdieping). De palletzending wordt tussen 8:00 - 18:00 uur geleverd. Op de dag zelf kan er een tijdsindicatie opgevraagd worden.

Verzending binnen Nederland:

Brievenbuspakket - € 3,75

Pakketzending - € 4,95

Palletzending - € 45,-

Verzending binnen België:

Pakketzending - € 8,95

Palletzending - € 59,-

 

Gratis verzending vanaf € 1000,-

 

Verzendtarieven andere landen op aanvraag.

Betaalmethoden

Tijdens het aanmaken van je order kun je kiezen voor een van de volgende betaalmethoden:

 

  • Vooruitbetaling per bank; Je bestelling wordt verzonden nadat je betaling is bijgeschreven op onze rekening.
  • MisterCash; U betaalt in uw eigen vertrouwde bankomgeving en uw product kan snel verstuurt worden.
  • iDeal; Je betaalt in jouw eigen vertrouwde bankomgeving en je bestelde product(en) kan/kunnen snel verstuurd worden.
  • Creditcard: Je betaalt eenvoudig met je Visa of MasterCard en je bestelling kan snel verstuurd worden.
  • PayPal; Hier kun je in een beveiligde omgeving betalen met jouw PayPal account en de daar aan gekoppelde bankrekening of creditcard.
  • Op rekening; Deze optie is uitsluitend voor beursgenoteerde bedrijven en overheidsinstellingen (word partner om hier gebruik van te maken)

Suggesties & Klachten

Vinata B.V. hecht veel waarde aan tevreden klanten. Het is mogelijk dat je, ondanks onze inzet, niet tevreden bent over de service die je hebt gekregen of ondervonden. Vanzelfsprekend horen wij dat graag van jou, zodat wij er alles aan kunnen doen om je alsnog tevreden te stellen. Stel ons op de hoogte van jouw klacht, je krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over de klacht. Heb je suggesties waarmee wij je beter van dienst kunnen zijn, laat het ons per mail weten. Wij hechten veel waarde aan jouw inbreng.
Een klant die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf kan ook een klacht indienen via het Europese geschillenbeslechtingsplatform, te bereiken via EC.Europa.EU.

Service en garantie afhandeling

Vinata B.V. hanteert een garantieperiode van 2 jaar op alle producten met haar merk.

1.1 Fabrieksgarantie
De minimale termijn voor wettelijk garantie op de wijnklimaatkasten van Vinata B.V. is 2 jaar. Binnen deze wettelijke garantie(periode) heeft de consument recht op reparatie of, indien reparatie niet mogelijk is, vervanging van het product.

1.2 Recht op een goed product
Wanneer een consument een product koopt, heeft de consument altijd recht op een product van goede kwaliteit. Het merk, de prijs en de toelichting van uw verkoopadviseur en de reclame-uitingen van de fabrikant bepalen wat u van uw aankoop mag verwachten.

Vertoont een product binnen de garantie(periode) een defect, dan dient dit bewezen te worden en zal Vinata  B.V. kijken naar een passende oplossing.


Tevens zal Vinata B.V. bij de volgende situaties gaan kijken naar een passende oplossing:

  • Wanneer het product defect is of niet goed functioneert;
  • Wanneer het product niet compleet was bij aflevering, dit dient dezelfde dag gemeld te worden;
  • Wanneer het product niet voldoet aan de gegeven informatie van de verkoper, dit dient bewezen te worden.

Let op: Slijtage is hiervan uitgesloten. Wanneer blijkt dat het product gebrekkig is en dat het defect er al had moeten zijn geweest toen de consument het product kocht, zorgt Vinata B.V. voor reparatie of eventueel vervanging.


1.3 Inbouwvoorwaarden
De condensor bevindt zich aan de onderzijde van de wijnklimaatkast.
Bij volledige inbouw dient de wijnklimaatkast te allen tijde te worden voorzien van een constante luchtstroom vanaf de achterzijde.
Zorg voor voldoende ventilatieruimte. De toevoer van een constante luchtstroom aan de achterzijde van de wijnklimaatkast draagt bij aan de levensduur van de wijnklimaatkast.


1.4 Herstel of vervanging
Wanneer een defect buiten schuld van de consument is ontstaan geldt het volgende: als het defect zich binnen 2 jaar na aankoop voordoet hoeft de consument geen kosten te betalen bij herstel of vervanging. Na de garantie(periode) zal de consument de herstel- of vervangingskosten zelf moet betalen. 

Vervanging bij een defect geldt op basis van de wettelijke garantie niet op:

- Wanneer een defect wordt veroorzaakt door slijtage;
- Wanneer er geen geldig aankoopbewijs is;
- Indien een gebrek is onstaan door onjuiste opslag, onjuiste plaatsing of onjuiste onderhoud;
- Indien bij in- & onderbouw van de wijnklimaatkast de voorwaarden niet worden gehandhaafd zoals aangegeven op de inbouwtekening;
- Bij onoordeelkundig gebruik (gebruik anders dan volgens de gebruiksaanwijzing);
- Bij beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid;
- Een plotseling en onvoorzien voorval van buitenaf bijvoorbeeld bij blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen;
- Indien anderen dan de Vinata B.V. servicedienst of een door Vinata B.V. geautoriseerde servicedienst herstel- of andere werkzaamheden aan het artikel hebben uitgevoerd zonder dat eerst met Vinata B.V. is overlegd.


1.5 Retourneren
Wanneer je via de webshop een bestelling hebt geplaatst heb je als consument recht om de overeenkomst zonder opgeaven van redenen te ontbinden, ook wel bekend als herroepingsrecht. 

Nadat je de gehele bestelling hebt ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om een beroep te doen op het herroepingsrecht. Je kunt uw beroep indienen middels het RMA-formulier op onze retournerenpagina op onze website.
Op deze pagina vind je overigens alle informatie omtrent retourneren.


Onze retourneringsvoorwaarden in het kort:
- Het product mag slechts in die mate uitgepakt zijn als dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden
- Het product dient geheel compleet en in de originele staat te zijn;
- Het product mag beperkt gebruikt worden, maar niet meer dan zoals in een (fysieke)winkel mogelijk en toegestaan zou zijn;
- Het product dient schoon te zijn, zoals de klant deze heeft ontvangen;
- Het product mag niet ingebouwd zijn geweest;
- Het product mag niet gemonteerd zijn geweest;
- Het product moet voorzien zijn van de originele handleiding en meegeleverde accessoires;

Algemene Voorwaarden